Reşit Salim, 1952 yılında (Komotini) Gümülcine’nin Yenicemahalle’sinde
doğdu. İlkokuldan sonra ortaöğrenimini de bu şehirdeki
“Celal Bayar Lisesi”nde tamamlayarak 1970 yılında İstanbul Üniversitesi
Hukuk Fakültesi’ne girdi. 1973 yılında fakülte değiştirerek aynı
üniversitenin edebiyat fakültesi Türkoloji bölümüne geçti. Bu fakülteden
mezun olan Reşit Salim 1987 yılına kadar Türkiye’de kaldı. Bu
süre içinde edebiyat öğretmenliği, basın işçiliği yaptı. Şiir ve derleme
çalışmalarının önemli
Reşit Salim, 1952 yılında (Komotini) Gümülcine’nin Yenicemahalle’sinde
doğdu. İlkokuldan sonra ortaöğrenimini de bu şehirdeki
“Celal Bayar Lisesi”nde tamamlayarak 1970 yılında İstanbul Üniversitesi
Hukuk Fakültesi’ne girdi. 1973 yılında fakülte değiştirerek aynı
üniversitenin edebiyat fakültesi Türkoloji bölümüne geçti. Bu fakülteden
mezun olan Reşit Salim 1987 yılına kadar Türkiye’de kaldı. Bu
süre içinde edebiyat öğretmenliği, basın işçiliği yaptı. Şiir ve derleme
çalışmalarının önemli bir bölümü Şafak dergisinde yayımlanan Reşit
Salim 1996 yılında Müzik Öğretmeni Osman Arda ile birlikte “Öyküsüyle-
Notasıyla BATI TRAKYA TÜRKÜLERİ” adlı bir kitap da yayımladı.
Türkiye’de yayımlanan Güneysu dergisinin 1991 yılında düzenlediği
bir şiir yarışmasında “Sükût Kentleri” adlı şiiriyle “”Jüri Özel Ödülü’nü
kazandı. Şimdilerde Özel bir dershane çalıştırmaktadır.
Reşit Salim’in Türkiye’deki edebiyat dergilerinde bazı yazıları yayımlanmış,
başta Şafak dergisi olmak üzere azınlık basın organlarında da
yazı ve şiirleri çıkmıştır. Bu arada “Yunus Emre İçin” adlı şiiri Yugoslavya’da
çıkan Çevren dergisi’nin 87. ve 89. sayılarında yayımlanmıştır.
Mustafa Tahsinoğlu, Şafak dergisinde yayımlanan (Şiir/Batı Trakya
Türk Azınlığı’nda) adlı incelemesinde, Reşit Salim’in, şiir dışında bir
sürü araştırma yazıları, makaleleri, derlemeleri olduğundan söz eder
ve şiiri hakkında şu değerlendirmeyi yapar: “Reşit Salim, şiirlerinde
geniş bir coğrafyayı, büyük bir tarih dilimini, bunlarla beraber kültürümüzün
büyük bir boyutunu işler. (…) Şiirlerinde bu ayrıntıları, bu
yön ve bölümleri yoğun düşünce ve sanat anlayışı içinde rahat ve etkisiz
bir şekilde sergiler. Onun şiirlerinde böylece coğrafyayı, tarihi ve
zamanı koklarsınız…”
Devamını Oku